Je kunt je opgeven voor de tenniscompetitie. Dit zijn uit- en thuiswedstrijden waarin je het opneemt tegen teams van andere tennisverenigingen uit (vrijwel altijd) de provincie Groningen. Er zijn
competities voor jeugd, dames, heren, gemengd, vijftigplussers en vijfendertigplussers.

De competitiedagen zijn donderdag en zaterdag overdag. De vijftigpluscompetitie is meestal op vrijdag. De 35+-competitie is op doordeweekse avonden. Voor de thuiswedstrijden is de maandag gereserveerd.

De aanmeldingen voor competities verlopen bij LTC Amor via 2 VCL’s (verenigingscompetitieleiders): Engel Modderman en Herman Drenth

OGTB en KNLTB
De Oost Groninger Tennis Bond (OGTB) is een overkoepelend orgaan dat samenwerkt met de tennisverenigingen binnen de regio Oost-Groningen. De OGTB organiseert voor deze verenigingen
diverse vormen van competities en toernooien. De activiteiten van de OGTB hebben geen invloed op de rating (uw speelsterkte).

De KNLTB is de officiële landelijke tennisbond en die bepaalt de regels m.b.t. competities en toernooien, spelregels, voorschriften, bondcontributies, etc. De ledenadministratie (o.a. ledenpasjes)
gaat ook via de KNLTB.

Zonder lidmaatschap bij de KNLTB als vereniging en als persoon mag je niet deelnemen aan officiële wedstrijden zoals competities en toernooien. De activiteiten die door de bond worden georganiseerd hebben vaak invloed op de rating.